top of page

KPSS 2014

KPSS'nin gediklisiyim. Son birkaç yıldır bu sınavın bilgi ölçme değil, eleme amaçlı yapıldığını biliyorum. İnsanların emeklerine küfür edildiğini de biliyorum. İspatlanmış kopya skandalının yaşandığını da biliyorum. Hak etmeyen hırsızların, hak edenlerin haklarını çaldığını da biliyorum.

Her sene, "insanları elemek" adına, konuların dışına çıkıldığını da biliyorum. Bu sınavda, tarih dersinde nasıl bir yol izlendiğini de biliyorum. KPSS tarihinde Millî Mücadele Dönemi, tarih dersi konularının büyük bir bölümünü kapsarken geçen sene konu dağılımının değişmesiyle birlikte ciddi oranda azaldı ve bu sınavda bu döneme hiçbir şekilde değinilmedi.

Sınav yaparken bilgi yoklaması gereken bir kurum, ülkesinin şanlı tarihini nasıl yok sayabilir? Tayyip Erdoğan'ın, tren yolları üzerinden Cumhuriyet Dönemiyle yaptığı kıyaslamayı (hesaplaşmayı), bizzat soru içine nasıl alabilir? (Soruda; Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında, tren yollarının yetersiz olduğu, şimdi ise ülkenin tren yolu ağlarıyla örüldüğünden bahsediliyor.)

Bu kurumu bu hâle getirenler ve bu soruları hazırlayanlar, telefon kulübesinde halay çekerken KPSS'ye girmek zorunda kalırlar umarım.

KPSS.jpg

Featured Posts
Daha sonra tekrar deneyin
Yayınlanan yazıları burada göreceksiniz.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Henüz etiket yok.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page